Vinn Original War
Pegasus har i det nyeste nummeret en konkurranse gående hvor en kan vinne spillet Original War, formidlet via Good old Games. Pegasus ber om at du viser dem krigens essens, om det så er satirisk eller grusomt, i håndtegnet/photoshoppet/fot-tegnet/etc versjon. Dette skal altså sendes til dem på pegasus [a] n4f.no innen 20.august.
Hvorfor vi samarbeider med Pegasus om å presentere konkurransen? Fordi vi liker dem, og fordi vi liker gode synergi-effekter. Men vi benytter også sjansen til å filosofere litt over emnet for konkurransen.
Real war is not cool?
Machinima-filmen av Infinityloop kalt War is Hell, oppsummerer på en ufrivillig komisk måte hvor viktig krig er i en del dataspillopplevelser. «We created the video in a way that it can also be watched by younger people», står det i beskrivelsen. War is Hell er et eksempel på machinima uten spesielt fokusert plot, og etter særdeles langtekkelige sekvenser med skildring av bakkeild fra Battlefield 2, presenteres en epilog (fra 6:42):
Movies and (video) games are much fun. But we should not forget that real war [fotografier fra krigsområder] is not cool
Så da har man behørig sørget for at ikke de unges hoder blir fordreid av all volden. Søren og.
Love/plant the bomb
I 2007 lagde Xanatos og the Janus Syndicate en fullstendig machinima-versjon av Kubrik-filmen Dr. Strangelove, som tar for seg krigstematikken på en mer intelligent måte. Den fulle tittelen på machinima-versjonen er: «Dr. Strangeman or: How I learned to stop worrying and plant the bomb», som altså har sin parallell i tittelen på originalen, der «plant» er byttet ut med «love». Traileren for Dr. Strangeman demonstrerer et team som kan machinima i Half-Life 2:
P.S: Den som skal krediteres for machinima-research er Linn, som har vært opptatt på en matfestival i det siste (hvem vet, kanskje hun plukket opp innspill til matkonkurransen vår). Jeg bare fører pennen (as if, men det høres ikke like fint ut å knatre på tastaturet).